Wednesday, November 7, 2007

Film Fuji Con Polaroid 600

Lightning brings warmth

Some people associate a blue color with "water body".
That sounds brutal and is, particularly when it comes to underwater photographs of other people, not by the cold hand to show.
this occasion was on my second test with a digital camera under water, the solution of this problem in the center. Each
ambitious underwater photographer is known that one can address this problem with underwater flashes when forming aperture, shutter speed, flash power and distance optimal recording unit.
Unlike my very first test, where I photographed at the "P" mode with automatic exposure, I chose the second test, a fixed aperture of 6.3, so not only in TTL mode ein schwacher Aufhellblitz die weichen Hauttöne des Models streift.
Die Belichtungszeit regelt sich bei eingeschalteten TTl-Blitz auf eine 1/60 sek. ein.
Um bei Aufnahmen vom der Totalansicht des schönen Models die Aufnahmeentfernung zu optimieren, stand mit mit dem digitalen NIKKOR 18-70 mm eine digitale Brennweite von 18 zur Verfügung.


Für die Portraitaufnahmen verwendete ich das analoge NIKKOR 28-70 D mit Brennweiten von 50 bis 70.
Beim Blitzen verzichtete ich vorerst auf die Verwendung von Streuscheibe oder Diffuser, um schrittweise zu eindeutigen Testergebnissen zu gelangen. Aus diesem Grunde kam auch noch kein Zweitblitz zur Aufhellung der Schlagschatten used.



All recordings are produced in RAW format and in color matching digitally. But where the original recording does not store warm colors (image)

the trick most post-processing can conjure up no later these colors.

Best regards Günter wishes

0 comments:

Post a Comment